Selasa, 1 Jun 2010

Freedom Flotilla @ Armada Bantuan Kemanusiaan Gaza

“Kami ingin menegaskan bahawa seluruh penduduk dunia yang diwakili oleh para sukarelawan yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan agama dari lebih 50 buah negara yang berada di atas kapal tersebut itu, mengutuk sikap Apartheid yang ditunjukkan Israel itu sebagai satu tindakan yang amat kejam. Israel telah sedar bahawa modus operandinya selama ini untuk decimate ataupun meluluhkan bilangan rakyat sah warga Palestin daripada tanah tumpah darah mereka sendiri sebagai suatu tindakan bangsa yang bangkrap adab, akhlak, idea dan tamadun. Israel sudah tahu bahawa sudah ada gerakan antarabangsa yang kini sedang menjadi arus penentangan ke atas polisi luarnya yang amat menindas dan amat tidak berperikemanusiaan. Dakwaan mereka sebagai negara “underdog” yang dikepungi negara-negara Islam sudahpun lapuk dan kini Israel mahu mempamerkan yang ia mampu berlagak samseng di mata dunia untuk melangsungkan agenda kejinya itu. Ketahuilah, bahawa warga dunia tidak akan berpeluk tubuh terhadap sikap Apartheid Israel itu. Dunia TIDAK akan memaafkan Israel,” ujarnya lagi. (Prof. Madya Dr. Abdullah Sudin Abdul Rahman, Presiden HALUAN Malaysia)

sumber : www.harakahdaily.net

Mereka mendakwa mereka berkuasa dengan sokongan negara besar dan berpengaruh dunia. Namun mereka lupa bahawa Allah itu Maha besar dan Maha Berkuasa ke atas segalanya. Sekiranya Allah mahu, maka hanya sekelip mata sahaja setiap batang tubuh makhluk berbangsa Yahudi Zionis itu diterbalikkan Allah di dalam perut bumiNya. Namun Allah masih mahu lagi memperlihatkan kekejaman demi kekejaman mereka di mata dunia khususnya kepada mata-mata umat Islam agar lebih celik dan bangkit.

Mempersiapkan diri untuk berbondong-bondong hadir menunaikan solat subuh berjamaah di rumah Allah, sepertimana ramainya umat Muhammad ini menunaikan seruan solat Jumaat. Apabila situasi/keadaan tersebut telah berlaku, maka, hati-hati umat Muhammad telah bersatu dan teguh menghadapi kemelut dunia akhir zaman, menghadapi Yahudi laknatullah. Bantuan Allah pasti akan datang. Tetapi bukan kepada kebanyakan umat yang berdampingan dengan 'selimut'. Bantuan Allah akan datang kepada umat dan hambanya yang menjadi abid di malam hari, menjadi asadullah di siang harinya. Sama-sama kita muhasabah siapakah kita di malam hari, juga di siang hari...

Allah Ta’ala berfirman,

الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ

Yang menjadikan mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun.” (Surah Al Mulk: 2)


Balasan Allah jua pasti akan datang kepada kaum yang dilaknatiNya itu (Yahudi laknatullah). Lipat gandakan usaha kita berdoa, kerana itu senjata yang paling ampuh, terus dari Allah, selain memboikot semua barangan keluaran Yahudi dan penyumbang-penyumbang tegar kepada dana Yahudi.

Qunut Nazilah :


اللهمَّ إناَّ نجعَلُكَ فِى نُحُورِ أعدَاءِناَ

Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,

وَ نَعُوذُ بِكَ مِن شُرُورِهِم

Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka, Ya Allah,

اللهم بَدِّد شَملَهُم

Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,

و فَرِّق جَمعَهُم

Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka,

وَ شَتِّت كَلِمَتَهُم وَزَلزِل أَقدَامَهُم

Cerai-beraikan pakatan mereka, Goncangkan pendirian mereka,

وَ سَلِّط عَلَيهِم كَلباًَ مِن كِلاَبِكَ

Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka

يا قَهاَّر يا جَباَّر يا مُنتَقِم يا الله يا الله يا الله

Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa,
Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum,
Wahai Tuhan Yang bersifat Murka,
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,

اللهم يا مُنزِلَ الكِتاَبِ

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,

ويا مُجرِيَ السَّحاَبِ

Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,

ويا هاَزِمَ الأَحزَابِ

Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,

إِهزِمهُم إِهزِمهُم إِهزِمهُم

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

وَانصُرناَ عَلَيهِم


Dan menangkan kami ke atas mereka.
Amin…!



Tiada ulasan: