Rabu, 13 Ogos 2008

Masa betul-betul MEMANG EMAS

Saya ulang sekali lagi, memang hari ini saya rasa ungkapan itu paling tepat hadir dalam kehidupan ini. Masa 'kelihatan' banyak, tapi tanpa sedar, banyak lagi masa yang berlalu tanpa sedar. Kalau begitu maha besar tuhan yang bersumpah dengan masa!

Baru benar ku sedar, pentingnya yang dinamakan pengurusan. Nizom, ya nizom!

Quote of the day, really, really touched. Sure, i am too a blogger for years. Now, its remind me better. Doing your job as daie. Whatever, whoever you are!!

"Memang. Memang saya tak puas hati ditangkap. Saya tak puas hati kerana saya bukannya ditangkap kerana memperjuangkan nasib mustadh'afin (the oppressed atau golongan tertindas). Saya juga bukannya ditangkap kerana memperjuangkan golongan terpinggir (the marginalised). Bukan kerana menentang rasuah, penyelewengan, penyalagunaan kuasa dan bukan kerana memperjuangkan Malaysia baru yang lebih bertamaddun akhlaknya."
Excerpt form pak bakaq aka penarik beca. Boleh baca posting beliau yang pertama setelah dibebaskan di sini. My hat off to you pak bakaq. Truly inspired my day!!

Cukup dulu buat kali ini. Saya mohon kepada tuhan yang Maha segala-galanya. Pimpin diri ku, gugahi semangat ku.

Nota : Sedikit coretan lucu, sibuk mana pun aku, once online walaupun 5-10 minit selain menjengah peti inbox di yahoo, aku mesti singgah ke rockybru, n32 roslan sms, sheikh kickdefella, harakahdaily and of course my paul tan. Hihihi....

Tiada ulasan: