Jumaat, 15 Ogos 2008

Sahabat GD Sairul yang dirindui

Seperti yang dijanjikan, banyak lagi posting-posting yang saya masih simpan akan saya catatkan satu persatu walaupun ringkas. Itu belum lagi yang tersimpan di laptop Dell saya yang dicopet petualang tempoh hari. InsyaAllah saya akan curi masa untuk mencatat posting-posting ringkas.

Sairul yang dirindui. Betul. Sangat lama tidak bersua. Sejak tamat pengajian di UM oktober, 2003 sejak itulah kami tak bersua. Lebih-lebih lagi dengan lokaliti beliau yang nun di Kuantan, Pahang itu. Apa yang kalian boleh lihat, itulah sairul yang makin gebu. ;)

Pertemuan diatur untuk makan malam bersama di Megamall, Kuantan. 27 Julai yang lepas. Beliau dan isteri terus dari tempat kerja di pelabuhan kuantan untuk bersua saya, ibu azlina dan anakanda hakim. Tanpa dirancang rupa-rupanya makan malam kami turut disertai keluarga kakak ipar sairul yang memang memeriahkan lagi ukhuwwah pada malam itu.

Sairul yang masih lagi berkhidmat di syarikat yang sama sebagai engineer (bersama isteri tersayang) ada memberitahu yang beliau dan isteri akan berpindah ke rumah baru insyaAllah tidak berapa lama lagi. Beliau ada menyampaikan salam terhangat kepada seluruh warga GD walaupun di mana kalian berada.

Moga-moga dipertemuan seterusnya menjadi harapan saya kita boleh bersua dengan sairul jr pula. Hihi.

Ingin saya kongsi sepatah ayat AQ, Ali-Imran : 172 : 'Bagi orang-orang yang ihsan dan bertakwa antara mereka ada pahala yang besar.'

GD mendoakan sairul dan isteri sentiasa dalam lingkungan hasanah illahi. Berkat dan selamat semuanya. Moga ukhuwwah tak pernah lekang dengan usia.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rindunya pada semua...

Tanpa Nama berkata...

memang, terutama kepada masrina, sahabat lama. bila boleh bersua?