Jumaat, 15 Ogos 2008

Lama tak bersua

Sempat merakam kenangan. Pertemuan ini adalah pada 8/8/08, jumaat yang lalu. Terima kasih sahabat-sahabat atas komitmen kalian.

Lama betul tak bersua. Saya betul-betul hanyut dengan jadual seharian yang sangat ketat. Syukur satu panggilan adhoc dari saya berjaya mengumpulkan beberapa sahabat utama dalam GD. Hakikatnya kami masih merindui masrina (yang jauh di utara) dan zaleha (tahniah atas status sarjana) yang sibuk dengan meeting-meeting lain. Apapun saya lihat sedikit cahaya. Adat berkawan, kuat bila bila bulat, kukuh bila muafakat.

Selain bertukar-tukar cerita terkini, kami membincangkan beberapa program yang bakal dilancarkan tak lama lagi. Apeez tetap sekeding itu (mungkin rungsing dengan saganya), shahrul yang sekarang jadi ayah dan ibu kepada anak gadisnya (berjauhan dengan rohana yang sedang berkhidmat di Melaka), jen yang masih mengejar due untuk submission berita untuk ruangan pancaindera di utusan mingguan. Seorang lagi yang dijemput iaitu zool (yang harap dapat membantu sebagai s/u kerja) tidak dapat hadir kerana dikuarantin oleh kerana salah seorang housemate beliau yang menghidap denggi berdarah.

Antara hasil ketetapan perjumpaan berkenaan ialah : Perjumpaan Aidilfitri GD, PIC Shahrul, dicadangkan untuk dibuat di Klang, tuan rumah ialah sahabat aizuddin. Perjumpaan Santai GD, PIC Apeez, aktiviti cadangan berkayak di Tasik Putrajaya, bila? InsyAllah TBC. Akhirnya Perjumpaan Besar GD, PIC Hafiszi, lokasi di sebuah resort, di Jenalek, Kuala Kangsar, tuan rumah ialah ust khairil Izuan. Bila? InsyaAllah cuti sekolah, disember ini.

InsyaAllah, next pertemuan kita jangkakan semasa ramadhan ini. Saya jemput lain-lain sahabat lembah klang untuk join sama-sama. GD milik kita, BUKAN kami!!

Tiada ulasan: